Bio sam prije nekoliko dana na vrlo dobrom Seedcampu Ljubljana i poslušao 20ak prezentacija startupa. Njihov zadatak bio je prezentirati projekt u 5 minuta. I kako im je to uspjevalo? Desilo se to da mnogi nisu uspjeli objasniti publici što oni zapravo rade i kako njihov projekt funkcionira. A startupi trebaju biti sposobni objasniti projekt ne u pet minuta nego u 15ak sekundi koje će potencijalni korisnik pokloniti njihovoj ideji.

5 minutna prezentacija je izvrsna vježba ne samo za konferencije nego za predstavljanje vaše ideje potencijalnim korisnicima ili investitorima. Iz tog razloga bi je svi startupi trebali usavršiti. Evo nekih savjeta koji bi vam mogli pomoći kod prezentacije vaših projekata.

Kako prezentirati projekt u pet minuta?

Minuta 1: Objasnite problem ili potrebu zbog kojeg ste kreirali vaš proizvod ili uslugu. U nekoliko rečenica. Ako možete u jednoj rečenici, to je stvarno dobro. Ako mislite da se to ne može napraviti u minuti, upitno je hoće li vaš proizvod išta rješavati.

Minuta 2-4: Pripremite mali demo vašeg proizvoda i pokažite kako rješavate problem objašnjen u 1. minuti. Ako proizvod nije gotov, pripremite simulaciju funkcioniranja proizvoda ili poslovnog koncepta. Animacija ili video mogu dosta pomoći.

Minuta 5: Objasnite vaš poslovni model – kako će projekt kreirati dovoljno prihoda.

Greške koje sam vidio da se rade:

Nemojte pričati o sebi i vašem timu. To će biti važno tek u kasnijim razgovorima. Sada je važan vaš proizvod i on će jedini napraviti utisak. Kvaliteta tima biti će očita iz proizvoda i iz prezentacije.

Nemojte samo stavljati bullete u Power point i onda to čitati publici – nadopunjujte sliku pričom i obrnuto.

Nemojte prikazivati komplicirane sheme poslovnih procesa. To nikog ne zanima. Posebno ako još ne shvaćaju što uopće pokušate napraviti.

Savjeti koji će vam možda pomoći:

1. Smatrajte da u publici nisu stručnjaci već vaši potencijalni korisnici. Iako često stručna, publika nema pojma o onome što radite i nisu proveli godine razmišljajući o problemu koji rješavate. Možete pristupiti kao da morate prodati vaš proizvod publici.

2. Pokušajte kreirati mantru vašeg projekta kako to preporuča Guy Kawasaki. Mantra u nekoliko riječi objašnjava što uopće radite. To će dobro doći u prezentacijama ali će dobro doći i vama i vašim zaposlenicima kako biste se podsjećali na cilj kojem težite i kako biste držali jasan fokus.

3.Pripremite jednu prezentaciju prilagođenu za čitanje a drugu za prezentiranje uživo – to ne bi smjelo biti isto.

4. Slika često vrijedi tisuću riječi. Jednostavan i jasan demo barem oko 10.000.